|
billige abonement til at beholde nummer
|
| joregelt |
Posted on 15.07.2010 08:46
|
Har lidt VoIP under neglene

|
hej
Jeg har et fastnet nummer der har vaeret paa voip i snart 10 aar.
Den er faktisk naesten en guld nummer, og jeg SKAL beholde den.
Faktisk modtager jeg meget faa opkald, og mine udgaaende opkald er loest med forskellige voip udbyder.
Jeg er lige nu med onfone (tidligere telefin kunder) og jeg betaler 20 DKK/maaned i abonnement.
Hvad kan I anbefale i billiger maanedlige udgift saa jeg kan opbevare nummer.
Jeg har saet viptel til 0/maaned men man skal betale 299 at overfoere plus 100 i minimum saldo.
er der andre muligheder?
Det er ogsa vigtigt at lyd kvaliteten naar jeg sjaeldent faa en opkald er acceptabelt.
tak
Daniel |
| |
|
|
| pefu |
Posted on 15.07.2010 12:31
|
VoIP Ekvilibrist

|
Hej
Jeg har en tagrende der skal renses ... nogen der har et bud på hvem jeg skal henvende mig til for at få det gjort gratis ?
Men hvem der gider porte et nummer gratis, herunder uden udsigt til at få noget ud af arrangementet ... det ved jeg egentlig ikke ...
UnoTel tager fx også et beløb fpr at porte, men de kan opbevare nummeret, og koster løbende GRATIS, hvis man ikke ønsker services som fx visnummer osv. ... saldoen kan godt gå under 100 DKK men skal vist være over 0 DKK.
BTW: Hvorfor ikke bare betale det som det koster at porte nummeret derhen, hvor det parkeres bedst ?
Et par hunderede kroner er trods alt ingen årsløn :-)
pefu |
| |
|
|
| joregelt |
Posted on 15.07.2010 14:35
|

|
tak pefu
du maa gerne rense mine tagrende og ogsaa nogle anden hvis du oesnker det. Bare spoerge
Du ved intet om mine oekonomisk situation, og hvis et par hundred kroner er ing ting til dig, saa fa du mine paypal konto oejeblikeligt, og du mu gerne overfoer lige saa meget penge til det, som du siger skulle ikke have nogle betydning til mig.
Mit oplaeg var helt enkelt og klar. Billige abonement. Hvad er der at misforstaa.
Hvofor komme med lektion til virksomhedsdrivning.
Jeg proever at spar penge paa en tinge, saa jeg har flere til nogle andet.
I fobindelse med det har jeg bedt om gode raad.
Jeg haaber der kommer bedre forslag en dine pefu.
tak
ps. faktisk var der nogle brugbart i dine raad pefu
unotel tilbyder Flytning af eksisterende nummer inkl. 99 kr. taletid til 199 kr. Portering er derfor kun 100 kr.
Derefter gratis abonemement.
maaske bliver det unotel alligevel
Daniel
Edited by joregelt on 15.07.2010 16:03 |
| |
|
|
| Karsten Pedersen |
Posted on 15.07.2010 20:50
|

Administrator

|
Fonet, http://fonet.dk/, har gratis portering indtil udgangen af denne måned.
Edited by Karsten Pedersen on 15.07.2010 20:50
|
| |
|
|
| Analogmanden |
Posted on 21.07.2010 16:05
|
VoIP Padavan

|
Hmmmm, jeg bemærker at der hos Unotel står at man skal være bredbåndskunde hos Unotel for at kunne flytte sin fastnet telefon derover. Så måske er det alligevel ikke så billigt. |
| |
|
|
| hermanR |
Posted on 25.07.2010 01:50
|

VoIP Stormester

|
Daniel,
Hvad fandt du ud af at gøre med dit guldnummer.
Jeg har ingen gode forslag til, hvordan du kan få det parkeret gratis, hvor det så også skal kunne virke med god kvalitet.
Da jeg så dit spørgsmål så tænkte jeg på, hvis du så endelig finder et sted at få det parkeret, så kunne det måske let være, at det blev hos en udbyder, der ikke holder i længden.
Jeg har også et godt nummer, som jeg flyttede med fra Musimi til Fonet.
Men jeg har også vores gamle fastnetnummer hos Fonet. For mit tilfælde var det nok lidt fjollet at beholde det gode nummer fra Musimi. Jeg orker næsten ikke at besvære mig selv og alle andre med at få rettet henvisningen. Så vi har et nogenlunde nummer som folk kender og et godt nummer som kun få kender. Vi har også en hobbyrun fyldt med meget, som vi ikke nænner at smide ud, men vi får det jo ikke brugt.
Hvis du til dagligt alligevel bruger mobilen og det er det nummer, som de fleste kender, så kunne det godt være at du en gang mere skulle overveje om det guldnummer er besværet og omkostningerne værd.
mvh / Herman
Edited by hermanR on 25.07.2010 01:51
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones |
| |
|
|
| joregelt |
Posted on 25.07.2010 09:12
|

|
Analogmanden skrev:
Hmmmm, jeg bemærker at der hos Unotel står at man skal være bredbåndskunde hos Unotel for at kunne flytte sin fastnet telefon derover. Så måske er det alligevel ikke så billigt.
Hvor har du set det?
Jeg har forsoegt at laese betingelser der findes http://www.unotel...UnoTel.pdf men kunne ikke se nogle om bredbaand abonnement?
De skrever om at man skal holde konto "aktiv" og at det bliver checket loebende, men intet andet.
Edited by joregelt on 25.07.2010 09:14 |
| |
|
|
| pefu |
Posted on 25.07.2010 14:16
|
VoIP Ekvilibrist

|
Blot FYI: Jeg oprettede i tidernes morgen et VoIP nummer @UnoTel (i forb. med at jeg anskaffede mig nogle mobilose abo'er samme sted) ... og jeg har IKKE et bredbåndsabo. i den butik.
Nu kan meget jo være ændret (evt. med småt) siden forgangen tid ... men jeg mindes ikke at have læst om et bredbåndskunde krav ved nyoprettelse.
I de aktuelle generelle betingelser er der blot anført, at kunden er ansvarlig for at have adgang til Internet og kunden skal have fast bopæl i DK.
Omvendt så er de priser vi ser på at hoste et VoIP nummer (fx @FoNet eller hvem der nu ellers har et godt tilbud i denne uge) IMHO af så beskeden en størrelsesorden, at det næppe kan vælte de flestes privatøkonomi.
Et politisk parti til venstre for midten havde engang et slogan der hed: Økonomi er at vælge ...
... og det kan den enkelte (og samfundet som helhed) så gøre ... men alle valg har selvf. en konsekvens - stor eller lille.
Edited by pefu on 25.07.2010 14:18
pefu |
| |
|
|
| mixt |
Posted on 25.07.2010 16:23
|
VoIP Padavan

|
Onfone har et abonnememt til 15 kr. om måneden, så måske du kan blive overført til det uden gebyr. Hvis ikke, og hvis det fortsat skal være en Voip linie ville jeg spendere de 299 kr. til nummerflytning hos Viptel. Men ellers er det muligt at din mobiludbyder kan håndtere nummeret så det bevares og viderestilles til din mobil. Jeg kender ikke prisen herfor, men det er sikkert ikke ret dyrt.
mvh. mixt |
| |
|
|
| joregelt |
Posted on 25.07.2010 17:33
|

|
vi er ikke i danmark, derfor er det vigtigt at beholde nummer, som en nemt og billigt maade for danske venner/familie at have kontakt med os.
alle det med at viderstille til flere mobil afhaengingt af hvem ringer til os osv, er loest af andre meget mere sophistikeret VOIP loesninger en udbyder af selv nummer har.
Opkald til danmark er med dem der er billigste men acceptabelt kvalitet. for de meste poivy eller en af den andre betamax muligheder.
Det drejer rent om en langtids fastnet nummer loesning.
jeg tror det bliver enten unotel eller fortsat onfone
tak for god raad. |
| |
|