09.09.2010 07:47
Navigation
· Forside
· Debatforum
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Links
· Nyheder
· Kontakt
· Søg
Users Online
· Guests Online: 5

· Members Online: 0

· Total Members: 1,331
· Newest Member: TayfunPrebsi
Annonce
View Thread
Voipsnak.dk » IP-telefoni » Udstyr
 Print Thread
DECT problemer via Linksys WRT54GP2
bvsc
Hej,

Jeg har netop droppet TDC ADSL til fordel for SkyLine med en Fonet løsning.
Udstyr : Alvarion box, Linksys WRT54GP2 samt et par AEG DECT telefoner og LinkSys SPA941 IP telefon.

Jeg har efter overgangen fra analog telefoni til IP telefoni haft problemer med mine DECT telefoner. De "snakker" tilsyneladende konstant med basen og kan kun holde strøm i 4 timer imod tidligere 3-4 dage. Det er med stor sandsynlighed et spørgsmål om indstillinger i Linksys routeren men da jeg er helt ny på SIP området er gode råd særdeles velkomne.

Håber der nogen derude der har et par gode idéer

mvh / Bjarne

hermanR
Hej Bjarne,

Normalt er der vel ingen trafik på telefonsnøren til og fra PSTN porten, med mindre der er opkald.

Jeg tænker på, kunne det mon være FXS Port Impedance sat i din WRT54GP2 under fanebladet Regional. I SPA plejer vi at vælge indstillingen 270+750||150nF – ellers tror jeg også det går fint med valget 600.

Men det er nok noget andet – måske radioforstyrrelser. Jeg tror jeg ville prøve at frakoble telefonsnørren, for at se om det ændrer noget i strømforbruget.

mvh / Herman
Edited by hermanR on 15.06.2010 18:14
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones

http://aovnet.dk
bvsc
Hej igen,

Efter at have pillet telefonsnøren af er telefonernes batterilevetid tilbage på normalen. Så vi er tilbage til at det formentligt er noget opsætningsmæssigt i routeren, som ikke er helt tilpasset netop de telefoner jeg har. Jeg har prøvet at skrue til på impedansen men uden held.

Hvis der er nogen forslag til router/evt. SPA/DECT telefoner eller et rigtigt fornuftigt forslag til wifi/SIP med en god rækkevidde og et ikke alt for overdrevet strømforbrug så kunnne det være jeg skulle droppe WRT54GP2 routeren og få en n-standard router med lidt mere potentiale rent båndbreddemæssigt.

mvh/ Bjarne

LaRP
Hej

Efter en masse søgen på nettet, faldt jeg over denne http://www.vonage...a8754.html

Det er din Linksys WRT54GP2 som er sat til at opdatere MWI lampen på telefonerne, det gør den måske hvert 30. sekund og det er det der suger strømmen på din dect telefon.
Har erfaringer med Broadworks og Siemens HiPath
SNOM3x0, Siemens OptiPoint og OpenStage

Jump to Forum:
Login
Username

Password

Not a member yet?
Click here to register.

Forgotten your password?
Request a new one here.
Nyhedsbrev
Modtag ugens indlæg fra Voipsnak hver mandag.
Member Poll
Kunne du finde på at ringe ud via din Gmail?

Yes sir
Yes sir
60% [3 Votes]

Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
Kun hvis je kan konfigurere min adapter med det
40% [2 Votes]

Hell no
Hell no
0% [0 Votes]

Ahh, hva´for en fisk?!?
Ahh, hva´for en fisk?!?
0% [0 Votes]