|
Det skulle være så godt, men.... (et enkelt spørgsmål)
|
| PeterE |
Lagt på d. 12.03.2010 19:14
|
VoIP Padavan

Antal indlæg: 6
|
Nu skete det så. Jeg fik overbevist konen om, at det var nødvendigt at vi fik en fast telefon tilknytte hendes firma istedet for at hun bruger sin mobiltelefon.
Jeg var som 6årig igen, da jeg åbnede pakken fra Fonet og hev vores Linksys SPA941 frem. Jeg mosede rundt på loftet for at trække netværkskabel ned på kontoret, fik sat stik på kablet, satte telefonen til og minsanten om ikke skidtet virkede.
Nu sidder jeg så og leger med Fonets muligheder, og bliver mere og mere forvirret. Uanset hvor stolt en person jeg end er, så bliver jeg nu nødt til at krybe til korset og bed om hjælp.
Jeg vil gerne give fruen mulighed for at viderestille alle opkald til hendes mobiltelefon når hun er ude af huset. Jeg har prøvet at gøre det fra telefonens opsætning (guiden til telefonen siger at jeg skal gå i opsætning, trykke 6 og 1) og indtaste nummeret der skal viderestilles til, men det virker ikke den mindste smule. Jeg ved godt at jeg kan gøre det fra Fonets side, men jeg ved også, at min kone hurtigt finder ud af, at det vil være lettere for hende ikke at slå det fra igen, og så bliver vores ip-løsning pludselig dyrere, end hvis vi havde beholdt mobilnummeret. Kan det lade sig gøre at viderestille alle opkald fra menuen i min telefon?
Jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe mig, inden konen finder mig hulkende med en tommelfinger i munden.
Med venlig hilsen
Peter
Redigeret af PeterE d. 12.03.2010 19:14 |
| |
|
|
| Freddi |
Lagt på d. 12.03.2010 21:17
|
VoIP Mester

Antal indlæg: 63
|
Hej,
det er altid 'træls' at erkende noget ikke virker som det skal. Hvis du p.t. laver 'callforward' via menuen på spa921/941 via Fonet så er der et problem. Jeg vil straks tage fat på at finde en løsning og forventer at det er løst senest imorgen.
Når det så er sagt så vil jeg høre om du har overvejet at lade konen styre Fonet viderestillingen via sin mobil, du kan lave 2 entries i hendes mobiltelefonbog f.eks 'Viderestilling til' og 'viderestilling fra' så kan man f.eks slå viderestilling til selvom man er taget hjemmefra.
Denne metode kan man kombinere med betjening via spa941 - man løfter røret og taster '121*#' for at aktivere den faste viderestilling eller '120*#' for at deaktivere.
Konen's telefon skal defineres under fanebladet 'Nettokald' for at kunne kontrolere viderestillingen.
Her er kort klip fra Fonet viderestillings vejledning
Viderestillingen ’Altid’ kan aktiveres og de-aktiveres via telefonen. Løft røret og tast:
Aktivering:
- 121*xxxxxxxx#, hvor x er telefonnumret der viderestilles til
- 121*#, her anvendes det allerede benyttede nummer.
De-aktivering
- 120*#
mvh
Freddi
www.fonet.dk |
| |
|
|
| PeterE |
Lagt på d. 13.03.2010 06:16
|
VoIP Padavan

|
Hej Freddi.
Tak for svaret. Du har reddet mig fra at miste status som husets tekniknørd :-) |
| |
|
|
| PeterE |
Lagt på d. 13.03.2010 11:26
|
VoIP Padavan

|
Så lykkedes det minsanten at få tingene til at spille sammen.
Nu er der så bare dukket et spørgsmål mere op, som jeg ikke kan læse mig til svaret på.
Når jeg hos Fonet opretter en viderestilling, kan jeg i "Status" vælge: "Aktiv", "Passiv" og "Inaktiv". Aktiv og inaktiv giver i mit hoved sig selv (slået til/slået fra), men jeg er overbivist om, at passiv også har indvirkning på min viderestilling, men er inaktiv og passiv ikke næsten 2 ord med samme betydning.
Jeg vil skynde mig at sige, at jeg ikke er den store lingvistiske ekspert 
VH
Peter |
| |
|
|
| Freddi |
Lagt på d. 13.03.2010 12:19
|
VoIP Mester

Antal indlæg: 63
|
hej,
du skal bare bruge aktiv/inaktiv som 'slået til/slået fra'. Passiv bør vi få fjernet fra web da det mest forvirrer og ikke bruges p.t. (passiv har samme funktionalitet som 'inaktiv' .
Tanken med 'passiv' var at den skulle bruges i forb. med en servicekode som 'aktiverer alle definerede viderestillinger' undtagen dem som står med status passiv. Det ville gøre det muligt at aktivere et 'sæt' af viderestillinger men en enkelt kode men vi har ikke hørt om nogen som har haft behov for det (endnu).
mvh,
Freddi
www.fonet.dk |
| |
|
|
| PeterE |
Lagt på d. 13.03.2010 13:23
|
VoIP Padavan

|
Tak skal du have. Med den viden jeg tilegner mig for tiden, gør jeg snart alvor af min trudsel om at udgive bogen "101 dummy-fejl for dummies"
VH Pete |
| |
|
|
| hermanR |
Lagt på d. 16.03.2010 23:51
|

VoIP Stormester

Antal indlæg: 1230
|
"101 dummy-fejl for dummies"
Ikke en dårlig idé - men kald det for vejledninger, så føler læserne sig gladere.
Vi mangler næste nogle wiki sider, som der blev brugt til den slags hos Musimi.
Jeg tror, det med at lave den slags om artikler, eller som 'en bog' har det med hurtigt at blive forældet. Med wiki kan der rettes og tilføjes i en uendelighed og man kan være mange om det.
Bare nogle tanker / mvh / Herman
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones |
| |
|
|
| pefu |
Lagt på d. 17.03.2010 02:02
|
VoIP Ekvilibrist

Antal indlæg: 304
|
Herman tænker skarpt her folkens ... så blot en lille bøws i tilgift i hurtig forbifart ... 8-)
Ad Wiki:
Der er givet en frisk forum-konge i omegnen, der både gider og evner at installere: MediaWiki[1]
Noter:
[1]
http://en.wikiped.../MediaWiki
http://www.mediaw.../MediaWiki
I øvrigt samme stof som Wikipedia læner sig op ad ...
pefu |
| |
|
|
| PeterE |
Lagt på d. 17.03.2010 19:07
|
VoIP Padavan

|
Utroligt at min lille nedgørelse af mig selv, skulle udvikle sig til så store tanker 
Jeg har desværre ikke plads på min server til at hoste e wiki, men jeg vil meget gerne bidrage til indholdet, så snart jeg bliver mere fortrolig med brug og administration af ip-telefoni, så regn med mig, hvis jeg kan bruges.
VH Peter |
| |
|
|
| hermanR |
Lagt på d. 17.03.2010 21:08
|

VoIP Stormester

Antal indlæg: 1230
|
til så store tanker genbrugstanker 
pefu - gad vide om der er noget wiki som naturligt kan flettes ind i siderne her på PHP-Fusion. Den du henviser til er ganske flot - Vi kender den jo alle som læsere i Wikipedia. Men det ville nok være mere naturligt for brugerne, hvis det er samme sted at ting ligger.
Fællesantenne Family Mix - Intertex IX67, snom 360, Portech MV-370 GSM Gateway, (SPA-3000) & Fritz!Box Fon ATA - (Musimi), Fonet, (Gratissip), (Sipbroker) - ENUM - Har også kørt lidt m. SPA-2100, Grandstream BT-101 og HT-286, m. Epygi Quadro produkter, samt m. en række SoftPhones |
| |
|
|
| Thomas Clausen |
Lagt på d. 17.03.2010 22:06
|

Superadministrator

Antal indlæg: 345
|
Super tanker om Wiki, lad os fortsætte dem her: http://www.voipsn...#post_7795 så vi ikke får mudret PeterE's tråd :-)
Redigeret af Thomas Clausen d. 17.03.2010 22:06
|
| |
|