30.07.2010 09:38
Navigation
· Forside
· Debatforum
· Artikler
· Downloads
· FAQ
· Links
· Nyheder
· Kontakt
· Søg
Besøgende
· Gæster online: 5

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 1,310
· Nyeste bruger: guldager_sten
Sidste Brugere Online
Karsten Pede...09:55:19
Ole Rasmussen11:06:47
Mathias17:55:25
ertro18:09:58
guldager_sten18:47:46
Fuzzbox22:23:34
hermanR 1 dag
birte 1 dag
Pez 1 dag
Asboe 2 dage
RSS Feeds at the site
RSS - Forum
RSS - Links
RSS - Articles
RSS - News
RSS - Programs
Se indlæg
Voipsnak.dk :: IP-telefoni :: Udstyr
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv debat
HJÆLP TIL SIEMENS S685IP PROBLEMER
Terminator
#1 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03.03.2010 11:32
VoIP Padavan

Antal indlæg: 2

Hej,

jeg købte min S685 IP VOIP telefon for 7 måneder siden og på det tidspunkt virkede alt som det skulle. Jeg har så efterfølgende opdateret firmwaren to gange, så den nuværende version er Firmware version: 022220000000 / 043.00 og nu virker vis-nummer funktionen ikke længere, selvom "De Gule Sider" er valgt som Provider under Settings, Services og Display of caller's name er sat til On.

Jeg bruger PoivY til udgående opkald, men har også et fastnetnummer, som andre bruger til at ringe til mig på.

Jeg kan heller ikke få vist mit mobilnummer, som jeg har angivet i PoivY softwaren på PC´en som Caller-ID, når jeg ringer med håndsættet.

Endelig har jeg problemer med "Dialling Plans" under Settings, Telephony. Hvis jeg vælger Danmark her, kan jeg ikke få tlf til at tilføje 0045 foran de numre jeg ringer til selvom Predial area code for local calls through VoIP er sat til Yes. Derfor er jeg nødt til at vælge et andet land for at det skal virke.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

jecdk
#2 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03.03.2010 16:24
Har lidt VoIP under neglene

Antal indlæg: 29

Terminator skrev:
Hej,

jeg købte min S685 IP VOIP telefon for 7 måneder siden og på det tidspunkt virkede alt som det skulle. Jeg har så efterfølgende opdateret firmwaren to gange, så den nuværende version er Firmware version: 022220000000 / 043.00 og nu virker vis-nummer funktionen ikke længere, selvom "De Gule Sider" er valgt som Provider under Settings, Services og Display of caller's name er sat til On.

Jeg bruger PoivY til udgående opkald, men har også et fastnetnummer, som andre bruger til at ringe til mig på.

Jeg kan heller ikke få vist mit mobilnummer, som jeg har angivet i PoivY softwaren på PC´en som Caller-ID, når jeg ringer med håndsættet.

Endelig har jeg problemer med "Dialling Plans" under Settings, Telephony. Hvis jeg vælger Danmark her, kan jeg ikke få tlf til at tilføje 0045 foran de numre jeg ringer til selvom Predial area code for local calls through VoIP er sat til Yes. Derfor er jeg nødt til at vælge et andet land for at det skal virke.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Jeg har også en Gigaset S685 IP og undrer mig over din Firmware version. Mig bekendt er den seneste officielle Firmware version: 022140000000 / 047.00 fra november 2009 Se her:
http://gigaset.co...=downloads

Et andet sted fremgår det at der skulle findes to senere beta versioner: V02223 og V02224 se her:
http://www.voip-i...set+S675IP

Jeg mener ikke man kan downloade de enkelte Gigaset Firmware versioner for selv at installere disse. Opdatering kan vist kun foregå via funktioner i håndsæt eller basens web-interface. Jeg forstår således ikke hvordan du kan have fået Firmware version
022220000000 / 043.00.

Jeg bruger også selv Poivy til udgående opkald og en dansk udbyder til indkommende opkald. Jeg har selv den seneste officielle Firmware version: 022140000000 / 047.00 og genkender især problemet med automatisk foranstilling af 0045.

Derimod genkender jeg ikke de andre problemer du nævner. Dog kan det en gang imellem ske ved indgående kald at der kun vises det kaldende nummer (og ikke navneoplysning fra "De Gule Sider" eller intern telefonbog), men det er nok blot et timing problem.

Jeg har kommunikeret problemet med 0045 prefix til Siemens, og modtog blot standarsvaret med at man skulle reboote basen. I mit svar foreslog jeg at de fremover burde invistere i en mere grundig test når de udsendte ny Firmware, men det er næppe denne opfordring der er skyld i at vi ikke efterfølgende har set officielle opdateringen.

Jens

Terminator
#3 Udskriv indlæg
Lagt på d. 03.03.2010 16:34
VoIP Padavan

Antal indlæg: 2

Hej Jens,

tak for dit svar. Problemet startede da jeg opdaterede firmwaren. Jeg kontaktede kundeservice og fortalte om problemet og spurgte om det var muligt at gå tilbage til en tidligere version af firmwaren, hvor de sendte mig en link til denne version af firmwaren.
Uden at undersøge versionen, gjorde jeg som de bad mig om. Under settings vælger man Miscellaneous og sætter Automatic check for software/profile updates til No og udfor User defined firmware file indsætter man det link, som jeg fik fra dem, så gik basen i gang med at downloade og opdatere denne version. Da jeg senere fandt ud af at denne version endnu ikke var udgivet kontaktede jeg kundeservice igen for at bede om linket til den tidligere version af firmwaren, men det var ikke noget de kunne hjælpe med. Så nu står jeg med denne version og med disse problemer.

Arne Bolen
#4 Udskriv indlæg
Lagt på d. 15.03.2010 13:08
VoIP Mester

Antal indlæg: 161

Terminator skrev:

Når du bruger en ikke-dansk VoIP-udbyder er det nødvendigt at under "Dialling Plans" > "Area Codes" > Country vælge "Other Country". Her skriver du 00 i prefix og 45 i "Area Code", dette skal gøres både under International og Local. Denne løsning virker i de fleste situationer men det kan somme tider årsage lidt mærkelige nummervisninger på indgående opkald.

Et bedre og bekvemere alternativ vil være at benytte Voxalot.com for udgående opkald. Hvis du bruger Voxalot for udgående opkald sætter du et hak i No ved "Predial area code for local calls through VoIP". Det vil stadig være plads til fem indgående konti hvis du bruger Voxalot for udgående opkald.

Ved at bruge Voxalot kan du blot taste NXXXXXXX uden 0045 ved opkald til danske nummer via f.eks. Betamax. I Voxalot under "Smart Call (Dial Plans)" laver du en regel med _NXXXXXXX i Pattern og 0045${EXTEN} i Replacement. I "ENUM Lookup" skriver du 45${EXTEN} og under Provider vælger du din udbyder.

Hvis du vælger at bruge Voxalot for udgående opkald kan du vælge Denmark under "Dialling Plans" > "Area Codes" > Country i din Gigaset og slipper dermed for problemerne.

Jeg bruger Voxalot for at route udgående opkald og det virker glimrende.
--
Linksys IP Phone SPA962 - Gigaset S685IP
VoIP.ms - Voxalot - Callcentric - Localphone - Rebtel - Gigaset.net - Google Voice

Spring til debat:
Lignende tråde
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Fritz Box annex b til a - erfaringer og hjælp Udstyr 5 15.07.2010 08:45
Problemer med kombinationen Unotel, SPA9000 og Snom 300 Vejledninger til opsætning af Adapter/Router 12 07.07.2010 20:07
DECT problemer via Linksys WRT54GP2 Udstyr 4 02.07.2010 12:13
Problemer med Musimi og Redspot ved TDC Home Duo Udstyr 15 28.06.2010 13:29
Øv - QoS problemer på Fritz!Box 7140. Hjælp søges! Udstyr 1 02.06.2010 21:41
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Nyhedsbrev
Modtag ugens indlæg fra Voipsnak hver mandag.
Annonce
Brugerafstemning
Google TV lander snart (læs mere på Voipbloggen.dk)

Du er nødt til at logge på for at stemme.
Siden dannet på: 0.07 sekunder 1,116,413 Unikke besøg